Szerkesztőségünk egy bő fél órás tesztkör erejéig kipróbálta, az augusztus 19-étől városunkban is üzemelő, MINT elektromos roller kölcsönző szolgáltatást. Végre nem kell több száz eurót kifizetnünk, vagy órákat utaznunk ahhoz, hogy mi is átéljük az elektromos rollerek által nyújtott, felemelő, szórakoztató és gyors utazási élményt, amely bizonyos esetekben akár a taxi szolgáltatásoknál is gyorsabb és jutányosabb választás lehet a város lakosai számára. A próbakörről egy rövid kedvcsináló videó is készült.

Jelenleg városunkban egyidejűleg 20-25 Minebot ES1 típusú elektromos roller áll, a lakosok és a turisták rendelkezésére. A rollerek reggel 6 órától este 11 óra 30 percig használhatóak, az ezt követő órákban feltöltés céljából összeszedik őkek. A rollerek szinte bárhol használhatóak a városon belül, sőt ha az aktuális koronavírus intézkedések lehetővé teszik , akkor akár átgurulhatunk a túl komáromi Tescoba egy Tibi Atya fröccsért, vagy akár a Brigetio Gyógyfürdőt is megcsodálhatjuk.

A szabadon bejárható területek az applikáción zölddel vannak jelölve, még azok a helyek amelyeket nem fedezhetjük fel kétkeréken, piros jelöléssel vannak ellátva. Jelenleg a Holt-Vág közepén és közvetlen közelében, a vasúti híd és a Monostori híd környékén, a városi temetőben, a Vág-parti skatepark környékén, illetve a Duna és a Vág összefolyása mentén található ipari parkban kell nélkülöznünk a közlekedés ezen formáját. A zöld és a piros jelzések mellett kék alakzatokkal jelöli az applikáció azokat a helyeket, területeket, utcákat, ahol használat után letehetjük az eszközt. A kezdeti 9 start-stop pont napjainkra már jócskán kibővült, viszont még ma is ajánlott előre átgondolnunk, hogy merre szeretnénk közlekedni, majd hol szeretnénk a használat után elhelyezni a rollert. A legtöbb lerakó hely a belváros környékén, illetve az Eötvös utcán található, azonban a bérelt eszközt többek között lerakhatjuk a Gazda utcán, a Petőfi utcán, a Komenský utcán, a vasútállomásnál, valamint az Apáli előtti parkolóban is.

Nade hogyan is működik a kölcsönzés és milyen előnyei és hátrányai vannak ennek a közlekedési módnak?

Első körben le kell töltenünk a MINT alkalmazást az okostelefonunkra, amelyre név, email cím és telefonszám megadásával nagyjából fél perc alatt regisztrálhatunk. A regisztrálás után, de még a roller bérlés előtt, fel kell töltenünk az online egyenlegünket egy alap összeggel. A minimum összeg 5 euró a maximum pedig 25 euró. Ha az utazásunk kevesebb összeget emészt fel, mint amit feltöltöttünk természetesen egy későbbi menetnél felhasználhatjuk azt, ha többet akkor pedig a különbözettel megterhelik az applikációban megadott bankkártyánkat.  Ha megvan az alkalmazás, kész a profil és fel van töltve az egyenleg, akkor nincs más dolgunk, mint hogy a kijelzőn kiválasszuk a legközelebbi rollert és oda sétáljunk hozzá. Miután fizikailag is megtaláltuk az eszközt, az applikáción a START RIDE-ra kattintva megnyílik egy kamera funkció a telefonunkon, amellyel a roller kormányán található QR kódot kell be scannelnünk (lefényképeznünk) és már indulhat is az utazás. Leírva bonyolultnak tűnhet a procedúra, de ez csak a látszat.

Az applikáció letöltésétől az indulásig, maximum 1 percünkbe kerül az egész folyamat, ami a következő használatkor már csak pár másodpercet vesz majd igénybe.

A roller aktiválása 40 centbe kerül, ezen felül minden további használatban töltött percért 14 centet kell fizetnünk az utazásért. Lehetőség van az egész napos bérlésre is 25 euróért, valamint percenként 6 centért szüneteltethetjük az utazásunk, hogyha  befutnánk egy üzletbe ezzel megszakítva az utunkat.

Én személy szerint kétszer használtam eddig a szolgáltatást, első alkalommal 37 percig béreltem az eszközt és 5 euró 70 centet fizettem ezért az utazásért. Ez az összeg ugyan jóval több, mint amit egy átlagos taxis utazásért kell kifizetnünk, viszont ha kifejtem azt, hogy mi fért bele ebbe az összegbe máris jobb megítélés alá kerülhet ez az összeg. A 37 percből nagyjából 20 percet használtam ténylegesen a rollert, a fennmaradó időben megálltam városunk nevezetességeinél, valamint szóba elegyedtem a városban sétáló ismerőseimmel. A 20 perc alatt a 7-es lakótelep Billájától indulva, a Jókai Színházt érintve, a Jókai utcán végig gurulva értem ki a Kalpka térre. A térről tovább mentem a Tiszti Pavilon udvarába, majd megnéztem a Selye János Egyetem Konferencia-központját és a Vár nemrég felújított főbejáratát. A visszaúton megálltam az Európa Udvarbna, végül pedig a Nádor utcát, a Király püspök utcát és a Temető sort érintve szépen vissza csorogtam az Eötvös utcai Billához. Az első utam összegzése után már jól látható, hogy elég szép távot sikerült megtennem a kifizetett összegből. Kis túlzással városunk összes látványosságát megtudtam tekinteni, így bátran kijelenthetem, hogy turizmus szempontjából tökéletes ez az eszköz és a szolgáltatás. Ugyanakkor azt is meg kell említenem, hogy a belváros macskakövei, és az itt-ott fellelhető úthibák következtében, a 20 perces intenzív rollerezés után, jó érzés volt újra a földön járni.

A kis kerekeknek és a teleszkóp hiányának hála, sajnos hosszútávon elég erősen szétrázza az embert a masina, persze ez nagyban függ az utak és a járdák állapotától is.

A második utam jóval rövidebb és gazdaságosabb volt az elsőnél, történt ugyanis, hogy a Tátra moziba siettem az esti vetítésre, amelyre gyalogszerrel már csak rohanás útján érhettem volna el időben. Taxit nem szerettem volna hívni, hiszen a kiszállási idő sokszor 5-10 perc is lehet, nem volt időm várni, így inkább megnyitottam a MINT applikációt és örömmel konstatáltam, hogy pár lépcsőházzal odébb áll egy roller. Bő két perccel később az uszodától indulva, meg is érkeztem a mozihoz, az utam pedig csupán 80 centbe került. Igaz, hogy indulhattam volna időben, vagy futhattam volna, de ebben az esetben kapóra jött ez a megoldás és a pénztárcámat sem terhelte meg túlságosan.

Összegezve egy szuper közlekedési formával lett gazdagabb városunk, amely tökéletes választás abban az esetben ha aránylag gyorsan akarunk mozogni a városban rövid és középtávon. Természetesen ügyelve a biztonságra és a közlekedési szabályokra. Az utazás során ajánlott a sisak viselése és lehetőség szerint a bicikli utak használata. Hosszabb és csoportos utazás alkalmával, valmint a kresz hiányos ismerete mellett, még mindig a taxi a legjobb és leggazdaságosabb választás. Azonban a jelenleg tomboló őszi melegben, szórakozásnak sem utolsó a MINT által szolgáltatott rollerek egyikét kipróbálni, és felfedezni vele történelmi városunk szépségeit.

Olvasta már?
KOMÁROM időjárás

Iratkozzon fel hírlevelünkreés küldjük az aktuális lapszámot.