Utazni vagy nem utazni: ez itt a kérdés. De ha már megindulunk, mégis merre menjünk? Külföld vagy belföld, esetleg egy balatoni kiruccanás? Ugyan már beköszöntött az ősz, a zöld besorolású országok azonban továbbra is kedvező árakkal és viszonylag kockázat nélkül várják a turistákat. Nyáron pedig a Tátra szépségei mellett szerencsére a magyarországi helyeket is gond nélkül felkereshettük. Mivel a vírus is “nyaralt”, ahogy a vicces kedvűek tartják, így utánajártunk ki hogy döntött nyári kirándulásaival kapcsolatban a korona árnyékában.

Benčík Marcel

Ez az év rengeteg meglepetést és kellemetlenséget hozott, ami miatt törölni vagy legalábbis jövőre kellett halasztani a terveinket. A barátnőmmel a tavalyi vietnámi kirándulás után úgy döntöttünk, minden évben egy másik kontinensre látogatnánk a legszívesebben. Sajnos ez az év azonban nem szól másról, mint maszkokról, karanténról és az otthonmaradásról. Mi mégsem hagytuk magunkat eltántorítani, és még augusztus elején, hirtelen felindulásból legalább egy római hétvégét megszavaztunk magunknak. Az úticél eredetileg Balaton lett volna, de annyira felmentek az árak, hogy ugyanannyi pénzből egy háromnapos római kiruccanást is sikerült kihoznunk. Számunkra pedig nem kérdés, hogy ha repülhetünk is, akkor mit választunk inkább. A reptereken minden második szék szalaggal “lezárva”, a repülőkön is a középső székek szabadon hagyva, a maszk viselése kötelező végig és hőkamerákkal mérik az utasok testhőmérsékletét. Utazás előtt utánanéztünk, milyen plusz nyomtatványokat kérnek ahhoz, hogy beléphessünk Olaszországba és visszafelé Bécsben se legyen gond, ám azokat végül nem kérték sehol. Rómába érve azt tapasztaltuk, hogy a turisták száma megcsappant – állítólag, ha a Trevi-kúthoz gond nélkül odaférünk, akkor kevés a turista – ezt leszámítva viszont bőven volt élet. Az utcákon sehol egy COVID-os sátor, vagy információs pont, a legfőbb látványosságoknál táborozott csak néhány járőr. Az emberek ránézésre ugyanúgy élik mindennapjaikat, mint normál esetben. Csodás élmény volt, és bár a városnézést nyári kánikulában nem ajánljuk senkinek, minket mégis feltöltött, hogy pár napot messzebb lehettünk, és végre utazhattunk!

Kiss Mihály

A nyár folyamán kétszer látogattunk el a családdal a Balatonra, egy hosszabb és egy rövidebb kirándulás alkalmával. A magyar tenger partján és környezetében, szinte semmi nyoma nem volt a koronavírusnak, illetve a megfékezése érdekében hozott intézkedéseknek. A parton nyüzsögtek az emberek, az éttermek teli teraszokkal üzemeltek, az éjszakai szórakozóhelyeken pedig reggelig tartott a mulatozás. A médiában a nyár folyamán a csapból is az folyt, hogy a járvány következtében mennyire drágult idén a balatoni turizmus. Érdekes módon mi ebből semmit nem tapasztaltunk, az előző évekhez viszonyítva, nem volt drágulás sem az ételek, sem pedig a szállások árában. A szálláskeresés sem okozott különössebb nehézséget, ha az ember tudta, hogy hol keresse, gond nélkül talált.  Talán annyi változást lehetett észrevenni a többi évhez viszonyítva, hogy a külföldi turistákat, látványosan felváltották a belföldi, illetve a határon túli magyar ajkú turisták. Természetesen a beltéri maszkhasználat a Balaton-parti üzletekben is kötelező volt.

Klaudi Vu

Mi Görögországba utaztunk Mykonosra. A reptéren mindenki kötelezően szájmaszkot viselt, a repülőn már annál kevesebben, hiszen kényelmetlen volt úgy utazni két órán keresztül. Miután landoltunk törletet vettek a torkunkból, majd kaptunk egy sms-t, hogy a hotelszobában kell tartózkodnunk 1 egész napig, kvázi karanténban. A szigeten kint nagyon szinte senki sem viselt maszkot, sőt az üzletekben sem volt kötelező. Persze a tisztaság és a fertőtlenítők sehonnan sem hiányoztak. Őszintén szólva nem úgy vettük észre, mintha bárki is rettegne a vírustól, épp ellenkezőleg. Szerintünk ez az egész korona-pandémia túlzás és kezd nagyon átlátszó lenni.

Berta Péter

Az idén fel sem merült a külföldi nyaralás ötlete, “házon belül” sikerült két hosszú hétvégét összehozni a barátaimmal Rozsnyó környékén, és Árvában. Ha jobban belegondolok mégis jártam külföldön mivel az általunk megmászott Babia hora gerince mentén átléptük az államhatárt néhány méterrel. Bár egyik helyszínen sincs összehasonlítási alapom, úgy láttam, hogy a vírushelyzet talán csak abban mutatkozott meg, a beltéri maszkviselés mellett, hogy nem találkoztunk kifejezett tömeggel, amit nem is bántunk túlzottan.

Csontos Dávid

Mi július legvégén töltöttünk el 5 napot Szlovéniában. Minden nap máshol kirándultunk, mondhatni bejártuk az országot. Autóval mentünk, a határon odafelé szemelyigazolvanyt kérték, de semmi mást. Visszafelé nem volt ellenőrzés. Kint a járványhelyzetet nagyon hasonlóan kezelik, mint idehaza, az üzletekben, nagyobb központokban kell maszkot viselni, viszont az utcán, a szabadban nem kellett. Az országban már jártam korábban, nem lett kevesebb a turista, a felkapott helyeken sokan voltak, többféle nemzetiségű emberek. A Postojná barlangban és a predjamai várban vagy a Vogel felvonón fel kellett vennünk a maszkot, de mondjuk a Bled-i tónál, a tengerparton Portorozban, vagy Ljubljana utcáin, a bárokban nem kérték. Lázat nem mértek sehol és a távolság betartására sem forditottak nagy figyelmet. Többnyire természetesen kerültük a zsúfolt helyeket. A környezetemben mindenki hozzám hasonlóan gondolkodik, azaz betartjuk a szükséges intézkedéseket, hordjuk a maszkot, ahol kell, kerüljük a tömeget, inkább a szabadban, kis létszámban, családias programokat szervezünk. Ugyanakkor nem pánikolunk, a szlovéniai kirándulást év eleje óta terveztük, úgyhogy a szüleimmel és a párommal együtt döntöttünk úgy, hogy nincs benne nagyobb kockázat, mintha bárhol itthon nyaralnánk, a határok akkor szabadok voltak, a kis kikapcsolódás, környezetváltozás pedig nagyon jól esett. Senki sem lett beteg, nem bántuk meg.

Olvasta már?
KOMÁROM időjárás

Iratkozzon fel hírlevelünkreés küldjük az aktuális lapszámot.